1. שם העמותה

שם העמותה הוא : "איגוד מנהלי הבטחון של ישראל (ע"ר)"

  1. הגדרות

"מנהל בטחון " - הנושא תפקיד ממונה בפועל על הבטחון בתאגיד או גוף ממשלתי.

"חוק העמותות" – חוק העמותות, התש"ם – 1980.

"הוועידה" – האספה הכללית כמשמעותה בחוק העמותות, והמתוארת בסעיף 9 לתקנון.

"הוועד" – הוועד המנהל כמשמעותו בחוק העמותות, והמתואר בסעיף 10 לתקנון.

"ההנהלה" – ההנהלה תורכב מכל חברי הוועד המנהל יחד עם מובילי התחומים.

"מוביל תחום" – חבר האיגוד שירכז פעילות של כל חברי האיגוד להם תחום עיסוק משותף.

"תחום" –תחום עיסוק כללי המשותף למנהלי הביטחון חברי האיגוד כגון קמעונאות, משרדי ממשלה וכו'.

"הגוף המבקר" – כמשמעותו בחוק העמותות.       

"רו"ח העמותה" – כמשמעותו בחוק העמותות.

"הבחירות" – כהגדרתן בסעיף 5 לתקנון.

"הוועד המנהל" – כמתואר בסעיף 12 לתקנון.      

"יו"ר העמותה" – כמתואר בסעיף 14 לתקנון.

"וועדת קבלה" – מספר חברי הוועד המנהל שימונו בישיבת וועד ויטפלו בבקשות הצטרפות לאיגוד.

  1. מטרות העמותה ופעילותיה
    א. ייצוגם המקצועי של מנהלי הביטחון בכל מקום בו הדבר נדרש.
    ב. קידום מעמדו של מנהל הביטחון – בעבודה, בחברה ובגופים הרגולטוריים.
    ג. הגברת ייצוגם של מנהלי הביטחון בגופים הרגולטוריים.
    ד. השגת הכרה בתחום העיסוק של מנהל הביטחון – כתחום מקצועי.
    ה. מיסוד מקצוע קציני הבטחון כדי שתינתן הסמכה ממשלתית למקצוע זה.
    ו. שילובם של מנהלי ביטחון מכל המגזרים במשק והקמת תחומים מקצועיים של מנהלי ביטחון במסגרת האיגוד.
    ז. יצירת קשרים מקצועיים בין חברי האיגוד.
    ח. לקדם כל מטרה המקדמת את מנהלי הביטחון בישראל שתאושר באספה הכללית.
    ט. האיגוד יפעל לטובת קידום עולם האבטחה הישראלי וככל זה להקמתו של ארגון גג אשר יכלול את כלל הארגונים העוסקים בעולם האבטחה הישראלי .
    י. מוצהר בזה במפורש כי העמותה תתנהל ותתקיים שלא לשם השגת רווחים, שמטרותיה הן כולן לתועלת החברים וכי העמותה לא תהא רשאית להשתמש בנכסי העמותה, הכנסותיה וכספים כלשהם שיתקבלו על ידה אלא למטרות האמורות לעיל.
    יא. נכסי העמותה והכנסותיה ישמשו אך ורק למטרותיה וחלוקת רווחים בין חבריה אסורה.
  1. פעולות העמותה


בלי לגרוע מהגדרת מטרות העמותה בסעיף 3 לעיל, הרי לשם השגת מטרות העמותה תפעל העמותה באמצעות נבחרים, עובדים ומתנדבים בשטחים הבאים :

א. בלי לגרוע מהגדרת מטרות העמותה בסעיף 1 לעיל, הרי לשם השגת מטרות העמותה תפעל העמותה באמצעות נבחרים, עובדים ומתנדבים בשטחים הבאים:

  • הקמה, ייסוד והפעלה של הוועד המנהל.
  • הקמה, ייסוד והפעלה של קבוצות מקצועיות (תחומים) התואמות את תחום העיסוק של הארגונים בהם מנהלי הביטחון פועלים.
  • איתור ומינוי נציג/נציגים לכל אחת מהקבוצות המקצועיות.
  • מתן יעוץ משפטי לחברי האיגוד המבוססת על מתנדבים להם זיקה לתחום העיסוק והכשרה משפטית מתאימה והענקת יעוץ משפטי ראשוני ובסיסי בהתאם למטרות העמותה.
  • שיתוף פעולה עם גופים אחרים ופעילות במסגרת גופים שונים, לשם קידום והגשמת מטרות האיגוד.
  • כל פעילות אחרת שיש בה משום הגשמת מטרות האיגוד.
  1. חברות באיגוד

א. חברי העמותה יהיו מנהלי ביטחון מכהנים בלבד, כל אדם המועסק בתפקיד מנהל ביטחון רשאי להיות חבר באיגוד.

ב. לא יתקבל מועמד בעל עבר פלילי ואשר הורשע בעבירה שיש עימה קלון.

ג. מועמד ייחשב כחבר האיגוד רק לאחר שאושרה חברותו ע"י הוועד המנהל.

ד. מועמד שאינו עונה על תנאי סעיפים 5 א' עד ג' לעיל לא יתקבל כחבר איגוד.

ה. מועמדים שאינם אזרחי ישראל אך עונים על כל התנאים, תוכל ועדת הקבלה של האיגוד להמליץ על קבלתם בפני הוועד המנהל, לכשתאושר חברותם יהיו ללא זכות הצבעה.

ו. חבר איגוד אשר חדל מלכהן בתפקיד מנהל ביטחון, סטאטוס חברותו באיגוד ישונה למשקיף ויהיה ללא זכות הצבעה. (במידה ותופק תעודה יצוין ע"ג התעודה "משקיף" במקום המילה "חבר").

ז. מועמד לחברות בעמותה יגיש בקשה בכתב לוועד העמותה, הכוללת את שמו, מענו, מספר ת.ז, ותפקידו הנוכחי כמנהל ביטחון (ראה נספח א' לתקנון בעמ' 12 במסמך זה).

  • ח. על המועמד לצרף לבקשה אישור ממקום עבודתו הנוכחי המאשר את תפקידו כמנהל ביטחון.
  • ט. החברות בעמותה הינה אישית, אינה ניתנת להעברה ואינה עוברת בירושה.
  • י. הוועד רשאי לדרוש מהמועמד מסמכים נוספים או מידע נוסף לצורך אימות תפקידו כמנהל ביטחון.
  • יא. החלטת הוועד תתקבל בתוך 30 ימים ממועד הגשת הבקשה. החלטת הוועד תימסר למועמד בכתב.
  • יב. מועמדים שאינם מנהלי הביטחון הבכירים בארגונם, אך עונים על כל הגדרות משרת מנהל בטחון, תוכל ועדת הקבלה של האיגוד להמליץ על קבלתם בפני הוועד המנהל, לכשתאושר חברותם יהיו ללא זכות הצבעה.
  1. זכויות וחובות של חבר איגוד

א. לפעול במוסדות העמותה ובוועדותיה בהתאם לתקנון העמותה.

ב. להשתתף ולהצביע בכל הליך בחירות לוועד המנהל ולכל תחום נבחר אחר שאליו מוקנית זכות הצבעה לחבר בעמותה. לכל חבר יהיה קול אחד בכל הצבעה.

ג. לייזום פעולות שונות לקידום מטרות העמותה.

ד. לשלם דמי חברות שנתיים בעמותה ככל שיאושרו ע"י האספה הכללית.

ה. לקיים החלטות העמותה ומוסדותיה.

ו. לשמור על כללי האתיקה המקצועית כפי שיוגדרו בחוק ובתקנות ובתקנון העמותה.

ז. תחום יהיה רשאי לשלוח נציג אחד להנהלת העמותה.

ח. כל חבר עמותה מקבל על עצמו למלא אחר תקנון העמותה ולפעול על פיו.

ט. להיבחר למוסדות נבחרים בעמותה וזאת בכפוף להוראות התקנון, בכפוף לכך שלא יהיה בו-זמנית חבר עמותה ומחזיק בתפקיד כלשהו בעמותה בשכר, וכן בכפוף לכך ששילם דמי חבר לעמותה, ככל שיהיו, בגין תקופת חברות של לא פחות משישה חודשים רצופים לפני מועד הבחירות, וזאת רק בתשלומים שנעשו במועדם ולא בדיעבד.

י. חבר בעמותה זכאי להשתתף בפעולות העמותה ולהנות משירותיה, לפי החלטת הוועד המנהל מעת לעת.

יא. חבר לא יהיה זכאי לשום חלק בנכסי העמותה, ברווחיה או בקרנותיה, וכן לא להשבת שום סכום ששילמה ו/או העבירה לעמותה, לא בעת קיומה ולא בעת פירוקה, וכן לא בעת הפסקת חברותה בעמותה מכל סיבה שהיא.

  1. פקיעת חברות

א. החברות של חבר בעמותה פוקעת באחת מאלה :

ב. בפטירת החבר.

ג. בפרישתו מן העמותה בהודעה בכתב אשר תינתן למרכז ותכנס לתוקף תוך 30 ימים ממועד מסירתה.

ד. עם הפסקתו של החבר למלא תפקיד מנהל ביטחון מכל סיבה שהיא.

ה. החבר לא קיים את הוראות התקנון או החלטת מוסד מוסמך של העמותה.

ו. החבר פעל או פועל בניגוד למטרות העמותה.

ז. החבר לא שילם לעמותה דמי חברות, ככל שיהיו כאלו, משך שלושה חודשים.

ח. החבר הורשע בפסק דין סופי בעבירה שיש עימה קלון, וזאת מעת שהוצגו הראיות לכך בפני המזכירות.

ט. לא תפקע חברותו של חבר בעמותה מן הטעמים האמורים בסעיפים 7 א. – 7 ח. אלא לאחר שניתנה לחבר התראה בכתב על ידי המזכירות והוא נמנע מלתקן את ההפרה תוך 14 ימים מיום שקיבל את ההתראה האמורה ולאחר שניתנה לחבר הזדמנות נאותה להשמיע את דבריו בפני המזכירות. חברותו של חבר בעמותה תפקע באופן אוטומטי בכל מקרה שיתרחש האמור בסעיף 7 ח. לעיל.

  1. הכנסות העמותה ונכסיה

א. הכנסות העמותה תהיינה מבין המקורות הבאים :

  1. תשלומי חברות (ככל שיהיו ויאושרו באספה הכללית).
  2. מענקים ותשלומים שונים מגופים ציבוריים ומשרדי ממשלה.
  3. תרומות ממוסדות, קרנות, יחידים ועזבונות.
  4. הכנסות מנכסי העמותה.
  5. הכנסות משירותים הניתנים על ידי העמותה במסגרת פעילותה.
  6. הכנסות שונות.

ב. העמותה תהיה רשאית להחזיק, במישרין או באמצעות תאגידים – בנות, זכויות שונות ונכסים שונים, לנהלם, להפעילם, להשכירם, לפתחם, למוכרם ולעשות בהם כל שימוש ופעולה, על פי החלטות הוועד המנהל, או מי שיוסמך על ידי הוועד המנהל, מעת לעת וכן על פי הוראות תקנון זה.

ג. העמותה תשתמש בהכנסותיה מכל מקור שהוא ובנכסיה ופירותיהם, אך ורק לשם קדום מטרותיה וביצוע פעולותיה, ושום חלק מהכנסותיה ונכסיה לא ישולם ולא יועבר לחבר העמותה, בתור רווח, דיבידנד או טובת הנאה כל שהיא, לא בעת קיומה של העמותה ולא בעת פירוקה, וזאת בתנאי כי שום דבר האמור בסעיף זה לא ימנע תשלום בתום לב שנקבע על ידי המוסדות המוסמכים של העמותה, לשם כיסוי:

  1. הוצאות נסיעה, הוצאות מלון או הוצאות אחרות של חבר העמותה במידה שהוצאות אלו נגרמו תוך כדי ו/או בקשר לטיפולו בענייני העמותה ואושרו מראש בישיבת הוועד המנהל.
  2. שכר וזכויות סוציאליות לעובדים של העמותה או לאנשים אחרים תמורת שירותיהם לטובת העמותה.
  3. פעולותיה הכספיות של העמותה ינוהלו רק באמצעות חשבונות בנק נפרדים ומיוחדים לכך יפתחו וינוהלו על פי החלטות המזכירות.
  4. העמותה תנהל פנקסי חשבונות על שם העמותה בלבד, ואלה ישקפו בשלמות ובנאמנות את עסקאותיה ומצבה הכספי.

9. מוסדות העמותה ובעלי תפקיד

א. הוועד המנהל (להלן "הוועד") יכלול את מייסדי העמותה הרשומים ועוד שמונה חברים,

ב. הנהלת האיגוד (להלן: "ההנהלה") יכלול את חברי הוועד המנהל ועוד מוביל מכל תחום שיוקם,

ג. האספה הכללית (להלן : "הוועידה") תכלול את כל חברי העמותה,

ד. יו"ר האיגוד

ה. מנכ"ל

ו. וועדת ביקורת

ז. וועדת קבלה

ח. דוברות/יח"צ/תקשורת

10. כינוס מוסדות, מתן הודעות וקבלת החלטות

א. כל מוסד ממוסדות העמותה יתכנס במועדים הקבועים בתקנון זה.

ב. ישיבת כל מוסד ממוסדות העמותה, לרבות הועד המנהל והאסיפה הכללית, יכול שתתקיים גם מרחוק באמצעות אפליקציה דיגיטאלית לקיום ישיבות מרחוק הכוללת אודיו ווידאו ומאפשרת לכל חבר מוסד להשתתף בישיבות כאמור ובמסגרת קיום ישיבה באופן זה ניתן לקבל כל החלטה ולנהל כל הליך אשר בסמכות אותו מוסד.

ג. כל הזמנה להשתתף בישיבה של מוסדות העמותה, דרישה, התראה, קבלת אישור, קבלת החלטה, הצבעה והודעה אחרת של העמותה ומוסדותיה לחבר, וכן של החבר לעמותה ולמוסדותיה, יינתנו בכתב וימסרו ביד, או בדואר אלקטרוני שנמסר ע"י החבר במועד הצטרפותו, או באמצעות מסרון, או באמצעות אפליקציה דיגיטלית לקיום ישיבות מרחוק, ובלבד שהמידע מאובטח בהתאם לנהלים שנקבעו.

ד. אם במועד שנקבע לכינוס ישיבה מרחוק של מוסד העמותה לא ימצא המנין החוקי הקבוע  בתקנון זה, כי אז כל מספר של חברים נוכח במועד שנקבע לכינוס הישיבה מרחוק יהווה מנין חוקי, ובלבד שהעמותה תאפשר לחברי אותו מוסד להצטרף לישיבה מרחוק באמצעות האפליקציה חצי שעה לפחות לפני המועד שנקבע לכינוסה.

ה. על אף כל האמור בתקנון זה, הרי שהחלטה בישיבה מרחוק – תתקבל בהרמת יד ( (Raise Hand, או בכל דרך הצבעה אחרת המתאפשרת באמצעות האפליקציה לקיום הישיבה מרחוק.

11. האספה הכללית (הוועידה")

א. הגדרת הוועידה 

  1. הועידה הינה המוסד העליון של העמותה, והחלטותיה מחייבת את כל חברי העמותה ואת מוסדותיה.
  2. הועידה תמנה את כל חברי העמותה.

ב. הבחירות לוועידה

  1. העמותה תקיים, אחת ל חמש שנים, בחירות לוועד המנהל. הבחירות יהיו חשאיות (להלן : "הבחירות הכלליות").
  2. מנגנון ונוהל ביצוע הבחירות הכלליות יקבע בהתאם לחוק, ויפורסם על ידי הוועד המנהל זמן נאות לפני מועד הבחירות הכלליות.
  3. ההנהלה תתכנס לאחר כל בחירות כלליות תוך 45 (ארבעים וחמש) ימים מיום פרסום

       תוצאות הבחירות הכלליות, והרכבה ייקבע על  פי תוצאות הבחירות הכלליות כאמור לעיל.           

ג. סמכויותיה של הוועידה

  1. לקבוע את מדיניות העמותה בהתאם ובכפוף למטרותיה.
  2. לבחור את הנהלת האיגוד.
  3. לקבל בוועידה השנתית, מאת יו"ר העמותה, דו"ח על פעילות העמותה בתקופה שמאז הועידה הקודמת, ולקבל דיווח מאת וועדת הביקורת בדבר ממצאי ומסקנות בדיקותיו.
  4. לדון ולהחליט בכל נושא המועבר אליה מהוועד המנהל.
  5. לשנות את תקנון העמותה, שמה ומטרותיה.
  6. להסמיך את הוועד המנהל לדון ולהחליט בכל נושא המועבר אליו מהוועידה.
  7. לדון בדו"ח הכספי השנתי של הכנסות העמותה והוצאותיה ולאשרו.
  8. לבחור את הגוף המבקר (וועדת הביקורת או מבקר פנים).

ד. סדרי עבודת הוועידה

  1. הועידה תתכנס לפחות אחת לשנה ולא יאוחר משמונה עשר חודשים מהתכנסות הועידה האחרונה של העמותה.
  2. לכל החברים הזכאים להשתתף בוועידה תינתן הודעה מוקדמת של 14 ימים, - אשר תפרט את המקום, את היום, את שעת האסיפה ואת מהותם הכללית של כל הנושאים שיעמדו על סדר היום. ההודעה תשלח כאמור בסעיף 10 ג' .
  3. לא תתקבל שום החלטה בועידה, אלא אם היה נוכח מנין חוקי בשעה שהוועידה ניגשה לקיום הדיון. לבד מאשר במקרים שבהם מותנה בתקנון זה אחרת, יתהווה מנין חוקי בשעה שיהיו נוכחים - 20%, לפחות, מהחברים בעמותה.
  4. בכפוף לאמור בסעיף 11 ד' 3), הרי שאם במועד שנקבע לאסיפה לא ימצא המניין החוקי, תידחה האסיפה בחצי שעה אחת מאוחר יותר באותו יום ובאותו מקום, (אלא אם הודיע המרכז מפורשות לחברים, על קיום אסיפה נדחית ביום אחר ו/או שעה אחרת ו/או מקום אחר), ואם באסיפה הנדחית לא יימצא מנין חוקי, כי אז כל מספר חברים נוכחים יהווה מנין חוקי ויהיה רשאי לדון ולהכריע בעניינים שלמענם נקראה האספה, והכל למעט עניינים בהם נקבע במפורש אחרת בתקנון.
  5. בכפוף לאמור בסעיף 11 ד' 4), הרי שכל הצעת החלטה שתוגש לאסיפה תוכרע בהרמת ידיים ובישיבה מרחוק – יכול שתתקבל בהרמת ידיים (Raise Hand) או בכל דרך הצבעה אחרת המתאפשרת באמצעות האפליקציה לקיום ישיבה מרחוק.
  6. הערה שנרשמה בספרי הפרוטוקולים כהחלטה שהתקבלה פה אחד או ברוב מסוים או שנדחתה תשמש ראיה לכאורה לאמיתות תוכנה, ולא יהא צורך להוכיח מה מספר הקולות שניתנו בעד הצעת ההחלטה או נגדה.
  7. באספה נדחית אין לדון בעניינים אחרים מלבד העניינים שנקבעו לדיון ונשלחו לחברים לפחות 24 שעות לפני המועד שנקבע.
  8. בעת קיום הצבעה תהיה לכל חבר בעל זכות הצבעה - זכות דעה אחת.
  9. החלטת הועידה תתקבלנה ברב קולות של החברים המצביעים, למעט החלטות שעל פי חוק או על פי הוראות תקנון זה נדרש לקבלתן רוב אחר.
  10. החלטה שהקולות בעדה או נגדה שקולים – תועמד שנית להצבעה. נחלקו הקולות שווה בשווה גם בהצבעה החוזרת – רואים את ההצעה כנדחית.
  11. בכל כינוס של הוועידה ינוהל פרוטוקול. הפרוטוקול ייחתם על ידי יו"ר הוועידה.

 

  1. הוועד המנהל ("הוועד")

א. הבחירות לוועד

  1. הוועד ייבחר על ידי הוועידה בישיבה הראשונה שתתקיים לאחר כל בחירות כלליות של העמותה מתוך חברי העמותה. עד לבחירת מרכז חדש יכהן המרכז הישן. ישיבת המרכז הראשונה תתקיים במועד בחירתו.
  2. מספר חברי הוועד ימנה 7-10 (לא פחות משבעה ולא יותר מעשרה) חברים (להלן : "חברי הוועד").

ב. סמכויות הוועד

  1. לקבוע את מדיניות העמותה וניהול כל ענייני העמותה.
  2. לדון בתקציב ובתוכנית העבודה השנתית של העמותה ואישורם.
  3. לבחור את יו"ר העמותה.
  4. לבחור את מנכ"ל העמותה.
  5. לבחור את המזכירות.
  6. לבחור את חברי וועדת הביקורת או מבקר הפנים.
  7. להאציל סמכויות לעניין מסוים לאדם או לאנשים מקרב חבריו ו/או לאחרים.
  8. יוכל הוועד למנות ועדות אשר תהיינה מורכבות מחברי המרכז ולהאציל להן סמכויות בנושאים עליהם יחליט.
  9. לאשר את תכנית העבודה השנתית של הגוף המבקר.
  10. לקבל מהגוף המבקר מעת לעת דיווח על ממצאי עבודת הביקורת הפנימית בעמותה.
  11. לדון ולהכריע בכל הנושאים המועברים אליו על ידי הועידה מחד ועל ידי המזכירות מאידך.
  12. להביא בפני הועידה את הדו"ח הכספי השנתי של הכנסות העמותה והוצאותיה. הדו"ח הכספי יוגש לעיון הגוף המבקר לא פחות משבועיים לפני מועד הועידה שנועדה לדון בדו"ח הכספי.
  13. לזמן וועידות כאמור בסעיף 10 ג' לתקנון.
  14. הנהלת האיגוד ("ההנהלה")

א. הבחירות להנהלה

  1. ההנהלה תורכב מכל חברי הוועד יחד עם מובילי התחומים המקצועיים, מובילי התחומים ייבחרו בבחירות פנימיות בכל תחום לחוד.
  2. בכל תחום ייבחר מוביל וממלא מקום מוביל, בהנהלה ישתתף רק נציג אחד מכל תחום.
  3. מספר חברי ההנהלה אינו מוגבל ותלוי במספר התחומים שיוקמו (אך לא פחות מחמישה מובילי תחומים בנוסף לחברי הוועד ובסה"כ לא פחות מ 12) חברים (להלן : "חברי ההנהלה").

ג. סמכויות ההנהלה

  1. לקבוע את מדיניות העמותה וניהול כל ענייני התחומים.
  2. לדון בתקציב ובתוכנית העבודה השנתית של התחומים ואישורם.
  3. להשתתף בבחירת חברי וועדת הביקורת או מבקר הפנים .
  4. להאציל סמכויות לעניין מסוים לאדם או לאנשים מקרב חבריו ו/או לאחרים.
  5. תוכל ההנהלה למנות ועדות אשר תהיינה מורכבות מחברי המרכז ולהאציל להן סמכויות בנושאים עליהם  יחליט.
  6. לקבל מהגוף המבקר מעת לעת דיווח על ממצאי עבודת הביקורת הפנימית בעמותה.
  7. לדון ולהכריע בכל הנושאים המועברים אליו על ידי הועידה מחד ועל ידי המזכירות מאידך.

 

  1. יו"ר העמותה

א. הוועד יבחר, בישיבה הראשונה שלאחר בחירתו, יושב ראש לעמותה (להלן : "יו"ר העמותה").

ב. יו"ר העמותה לא יוכל לכהן בתפקידו יותר מחמש שנים, הוועד יוכל להאריך את תקופת כהונתו ב שתי תקופות כהונה מלאות ורצופות.

ג. יו"ר העמותה אינו חייב להיות חבר העמותה כתנאי למינוי זה.

ד. הפסקת כהונת יו"ר העמותה :

  1. יו"ר העמותה רשאי להתפטר מכהונתה בכל עת, בהודעה בכתב לוועד שתכנס לתוקפה בתום 72 שעות מעת שהתקבלה.
  2. תפסק כהונתו של יו"ר העמותה אם חו"ח נפטר.
  3. תפסק כהונתו של יו"ר העמותה אם הוכרז פסול דין או אם הורשע בפסק דין סופי בעבירה שיש עימה קלון, וזאת מעת שהוצגו הראיות לכך בישיבת הוועד.
  4. בכל מקרה בו תופסק כהונת יו"ר העמותה יבחר הוועד יו"ר עמותה חדש תחתיו, בישיבה שתוזמן בדחיפות לשם כך.
  5. במסגרת תפקידו יעמוד יו"ר העמותה בראש הועידה, בראש הוועד ובראש המזכירות.

 

  1. מנכ"ל העמותה

א. הוועד יבחר, בישיבה הראשונה שלאחר בחירתו, מנכ"ל לעמותה (להלן : "מנכ"ל העמותה").

ב. מנכ"ל העמותה לא יוכל לכהן בתפקידו יותר משלוש שנים, הוועד יוכל להאריך את תקופת כהונתו ב שתי תקופות כהונה מלאות ורצופות.

ג. מנכ"ל העמותה לא יהיה בעל זכות הצבעה בעמותה כתנאי למינוי זה.

ה. הפסקת כהונת מנכ"ל העמותה :

  1. מנכ"ל העמותה רשאי להתפטר מכהונתה בכל עת, בהודעה בכתב לוועד שתכנס לתוקפה בתום 72 שעות מעת שהתקבלה.
  2. תפסק כהונתו של מנכ"ל העמותה אם חו"ח נפטר.
  3. תפסק כהונתו של מנכ"ל העמותה אם הוכרז פסול דין או אם הורשע בפסק דין סופי בעבירה שיש עימה קלון, וזאת מעת שהוצגו הראיות לכך בישיבת הוועד.
  4. בכל מקרה בו תופסק כהונת מנכ"ל העמותה יבחר הוועד מנכ"ל עמותה חדש תחתיו, בישיבה שתוזמן בדחיפות לשם כך.
  5. במסגרת תפקידו יהיה מנכ"ל העמותה אחראי על פיתוח וביצוע מדיניות ופעילות העמותה ובכלל זה:
    1.  גיבוש מדיניות (ייעוד, מטרות ומגמות התפתחות). הובלת החזון והערכים אשר הוגדרו בתקנון העמותה ומותווים ע"י הנהלת העמותה.
    2. בניית תוכנית עבודה שנתית.
    3. ייזום והפקת פעילויות שונות של העמותה כגון כנסים, שת"פ עם גופים שונים, סיורים מקצועיים, הרצאות, ושיווק פרויקטים מיוחדים.
    4. גיוס חברים לעמותה ומשאבים כספיים חדשים.
    5. ליווי, תמיכה והשתתפות במפגשים מסודרים ושוטפים עם ראשי הועדות השונות.
    6. קיום פגישות עם מפרסמים ונותני שירותים אחרים.
    7. קיום קשר עם הבנק, ובניית תקציב שנתי ועדכונו. מעקב ואישור הוצאות.
    8. קיום קשר עם רו"ח העמותה. הגשת דו"חות שנתיים לרשם העמותות.
    9. השתתפות בישיבות הנהלה. הכנת דוחות על פי דרישה.
  1. הגוף המבקר

א. הגוף המבקר, יבחר בישיבה הראשונה שלאחר בחירת הוועד, (להלן : "וועדת ביקורת").

ב. הגוף המבקר ימנה לפחות שני חברי וועד.

ג. תפקידי הגוף המבקר יהיו:

  1. לבדוק את תקינות פעולות העמותה ומוסדותיה, לרבות התאמת פעולות העמותה למטרותיה.
  2. לבדוק את השגת יעדי העמותה ביעילות ובחיסכון.
  3. לעקוב אחר ביצוע החלטות האספה הכללית והוועד המנהל.
  4. לעמוד על ליקויים בניהול העמותה, בין השאר תוך התייעצות עם המבקר הפנימי של העמותה או עם רואה החשבון שלה, ככל שמונו, ולהציע לוועד דרכים לתיקונם; מצאה ועדת הביקורת ליקוי כאמור שהוא ליקוי מהותי, תקיים ישיבה אחת לפחות לעניין הליקוי הנדון בלא נוכחות של נושאי משרה בעמותה, וככל הניתן – בנוכחות המבקר הפנימי או רואה החשבון שלה, לפי העניין; על אף האמור הוועדה תיתן הזדמנות לגורם מבוקר להביא את עמדתו לפניה וכן רשאי נושא משרה להיות נוכח בישיבה כאמור לשם הצגת עמדה בנושא שבתחומי אחריותו, אם ביקשה זאת הוועדה; לעניין זה, "נושא משרה" – חבר ועד העמותה, יושב הראש, המנהל הכללי של העמותה, כל מנהל הכפוף במישרין למנהל הכללי וכל ממלא תפקיד כאמור בעמותה אף אם תוארו שונה.
  5. לבדוק את ענייניה הכספיים של העמותה, את פנקסי החשבונות שלה ואת תשלומי השכר בה, לרבות ייעוד כספי העמותה לקידום מטרותיה.
  6. לבדוק כל נושא אחר הקשור לפעילותה של העמותה.
  7. לבחון את היקף עבודתו של רואה החשבון ואת שכרו, ולהביא את המלצותיה לפני מי שקובע את שכרו.
  1. סדרי עבודת הוועד

א. הוועד יתכנס ארבע פעמים בשנה לכל הפחות, במועדים אשר יקבעו על ידי המזכירות. כינוס מיוחד של המרכז יעשה על פי בקשה בכתב חתומה על ידי לא פחות מאשר שליש מחברי הוועד אשר תוגש למזכירות, וזאת אלא אם נאמר אחרת בתקנון זה או בחוק.

ב. פעולת הוועד, דיוניו והחלטותיו הינם כקבוע בתקנון זה. בכל נושא שאינו מוכרע במפורש בתקנון ואשר ידרוש הכרעה, יכריע יו"ר העמותה והחלטתו תחייב את הוועד עד לתיקון התקנון.

ג. זימון הוועד יעשה בהודעה בכתב או בטלפון שתמסר לחברי הוועד לא יאוחר מאשר שלושה ימים לפני מועד הישיבה, ואשר תכלול את סדר היום, המיקום, השעה והיום של הישיבה, וזאת ככל האפשר בתאום מוקדם עם חברי הוועד.

ד. הנושאים אשר יעמדו לדיון בכל ישיבת וועד יקבעו על ידי היו"ר או המנכ"ל והמזכירות.

ה. חברי הוועד יהיו רשאים להגיש ליו"ר העמותה הצעות בכתב לסדר היום של הוועד עד 24 שעות לפני ישיבת הוועד וההצעות יועמדו להצבעה בפתיחת ישיבת הוועד.

ו. המזכירות תזמן לישיבת הוועד משתתפים, אשר אינם חברי וועד, ואשר הינם חיוניים לשם קיומו של דיון יעיל בנושא העומד על סדר היום, לפי שיקול דעת היו"ר או המנכ"ל והמזכירות ו/או לפי דרישה בהודעה בכתב חתומה על ידי לא פחות מאשר 15% מחברות המרכז. למשתתפים כאמור לא תהיה זכות הצבעה בישיבה.

ז. לא יתקיים שום דיון בוועד אלא אם היה נוכח מנין חוקי בפתיחת הישיבה כמוגדר בתקנון.

ח. חבר וועד שהינו בעלת ענין אישי יובא בחשבון המנין החוקי על אף שיש לו ענין אישי, ואולם הוא יהיה מנוע מלהצביע בנושא בו מוקנה לו ענין אישי כאמור.

ט. יו"ר העמותה יכהן כיושב ראש בכל ישיבה של הוועד, ואולם בסמכותו למנות, בין בהעדרו ובין בנוכחותו, יושב ראש במקומו מבין חברי הוועד. באין יו"ר עמותה ממונה או אם ימנע יו"ר העמותה מלמנות יושב ראש במקומו במועד ישיבת וועד מסוימת, יבחרו חברי הוועד הנוכחים בישיבה, אחד מבינם כיו"ר לאותה ישיבה. היה ויו"ר הישיבה הינו חבר וועד, לא תהינה מוקנות לו זכויות הצבעה

י. בכל ישיבה של הוועד ינוהל פרוטוקול. הפרוטוקול יחתם ע"י יו"ר הוועד או יו"ר אותה הישיבה.

  1. הפסקת כהונת חבר הנהלה

א. חבר הנהלה רשאי להתפטר מכהונתו בכל עת, בהודעה בכתב לוועד שתיכנס לתוקפה בתום 72 שעות מעת שנתקבלה.

ב. תפסק כהונתו של חבר הנהלה אם נפטר.

ג. תפסק כהונתו של חבר הנהלה אם הוכרז פסול דין או אם הורשע בפסק דין סופי בעבירה שיש עימה קלון, וזאת מעת שהוצגו הראיות לכך בישיבת הוועד.

ד. תפסק כהונתו של חבר הנהלה אם פקעה חברותו בעמותה וזאת החל ממועד פקיעת חברותו כאמור.

ה. בכל מקרה בו יחליטו חברי תחום להחליף נציג מטעמם בהנהלה יהיה רשאי מוביל התחום להודיע לוועד המנהל על ההחלפה בכפוף לפרוטוקול המתעד את הליך בחירת הנציג החדש.

ו. תוקף מינויו של המוביל החלופי יהיה מיום אישורו ע"י הוועד המנהל.

  1. זכות חתימה

א. זכויות החתימה בעמותה בכל נושא, לרבות בנושא נכסי העמותה, יהיו חתימותיהן של לא פחות משני חברי הוועד המנהל והמנכ"ל, בצרוף חותמת העמותה או שמה המודפס. מספר החתימות וזהות המורשים יקבעו על ידי הוועד המנהל מעת לעת ואך ורק חתימות שנעשו על פי החלטה מחייבת במועד החתימה, תחייבנה את העמותה.

ב. לעמותה תהיה חותמת גומי אחת לפחות. המזכירות תדאג לכך שכל חותמת כזו תהיה במשמרת בטוחה.

ג. ליו"ר האיגוד ולבעלי תפקידים אחרים בהנהלה, לא תהיה מוקנית כל זכות חתימה בשם העמותה, לרבות לא בנושא נכסי העמותה, וזאת למעט זכויות חתימה המוקנות להן בחשבונות בנקים לשם ניהול עניינים כספיים שוטפים, כפי שיקבע בהחלטת וועד מנהל מחייבת.

  1. אחריות נושאי משרה

א. יו"ר העמותה, חברי הוועד המנהל וההנהלה, וכן כל נושאי משרה בכירים בעמותה נושאים באחריות אישית לניהול התקין של פעילות העמותה בהתאם לתקנון, לנוהלים, לחוזרים ולהחלטות המחייבות, לרבות בתחומי ניהול כ"א, המשק, הנכסים והכספים, לרבות בגין חריגה בלתי מאושרת מתקציב העמותה ולרבות בגין תיקון ליקויים בהתאם לדרישת הגוף המבקר.

ב. נושא משרה חב חובת נאמנות לעמותה, ינהג בתום לב ויפעל לטובתה, ובכלל זה:

  1. ישמור על טוהר המידות וינהג ביושר, שוויון, ניקיון כפים והגינות במילוי תפקידו.
  2. ישמור על כללי המנהל התקין, ינהג באחריות, זהירות, מיומנות וסבירות במילוי תפקידו.
  3. ינהל את נכסי העמותה וכספיה ויעשה שימוש בהם במסגרת תפקידו ובהתאם למטרות העמותה וצרכיה בלבד.
  4. ימנע מכל מצב בו נוצר או עלול להיווצר ניגוד עניינים עם מילוי תפקידו בעמותה.
  5. ימנע מקבלת טובות הנאה מכל מין וסוג שהוא.
  6. ימנע ממסירת מידע ו/או מסמך הקשורים עם תפקידו ואשר הוא מופקד על סודיותם.
  7. הובא לידיעת הגוף המבקר דבר חריגה מניהול תקין של העמותה או דבר קיומם של מחדלים או מעשים הפוגעים בניהול התקין של העמותה, שנעשו על ידי נושא משרה, יבדוק הגוף המבקר בין ביוזמתו ובין על פי פנית כל אחד ממוסדות העמותה או בעלי תפקידים בעמותה, את האמור תוך זמן סביר, ותוך שימוש בסמכויותיו הנקובות בתקנון.
  8. מצא הגוף המבקר כי מסקנות בדיקתו מחייבות השעיית ו/או הדחת נושא משרה ו/או נטילת כל או חלק מסמכויות נושא המשרה, יביא באופן מיידי את מסקנותיו והמלצותיו בפני הוועד המנהל.
  9. בכל מקרה בו מתייחסות המלצות הגוף המבקר לנושא משרה או עובד אחר אשר אינם נבחרים – יביא הגוף המבקר את המסקנות וההמלצות הנ"ל להכרעת הוועד המנהל, אשר ידון בנושא בישיבתו הראשונה שלאחר פנית הגוף המבקר. הוועד המנהל יהא מוסמך לנקוט בכל אמצעי והליך לפי שקול דעתו, לרבות השעיה, פיטורין ונטילת סמכויות של נושאי המשרה והעובדים המעורבים בנושא.
  10. בכל מקרה של קבלת החלטה בדבר השעייתו ו/או נטילת סמכויותיו, כולן או חלקן, של נושא משרה או עובד, בין נבחר ובין שאינו נבחר, ימנה הגוף המחליט כאמור, מחליף לנושא המשרה או העובד, או לביצוע חלק הסמכויות שניטלו מנושא המשרה או מהעובד כאמור. הודעה בכתב בדבר ההחלטה ובדבר זהות המחליפים, אם מונו תימסר בתוך 7 ימים לכל הנוגעים בדבר.
  1. הודעות

א. כל הזמנה, דרישה, התראה והודעה אחרת בין העמותה לחבר בעמותה, ינתנו בכתב שישלח אל מענו הרשום של החבר בפנקס החברים. לפי בקשת החבר בכתב תשנה העמותה את מענו של החבר בפנקס החברים. הודעה על שינוי מען העמותה תישלח לכלל חברי העמותה אל מענם הרשום בפנקס החברים.

ב. כל הודעה שנשלחה אל חבר, כאמור בסעיף 21 א' לעיל, תחשב כאילו הגיעה ליעדה מיד – אם נמסרה ביד או בדואר אלקטרוני, בימי ושעות העסקים המקובלים או בתוך 72 שעות – אם נשלחה בדואר רשום.

  1. פירוק העמותה

א. פורקה העמותה כדין, ולאחר שנפרעו במלואם כל חובותיה נשארו נכסים, לא יחולקו נכסים אלה בין חבריה, אלא יועברו למוסד ציבורי אחר, כמשמעותו בסעיף 9(2) לפקודת מס הכנסה, בעל מטרות דומות ככל האפשר לאלה של העמותה, אשר זהותו תקבע על ידי ההסתדרות.

  1. שינוי התקנון

א. שינוי התקנון יעשה בהחלטה של רוב חברי ההנהלה אשר זומנו כדין על פי הוראות התקנון.

ב. שינוי מטרות העמותה או שמה יעשה כאמור בס"ק 23 א' לעיל ובכפוף להוראות החוק.

  1. התקנון המצוי,

א. התקנון המצוי בתוספת לחוק העמותות תש"ם-1980 (להלן : "התקנון המצוי") לא יחול על העמותה ולא יחייב אותה.